Jesienią nie zapominaj o swojej instalacji LPG

Tankowanie lpg na stacji benzynowej

Post dodany: w kategorii: porady.

Zima to trudny czas dla samochodów, a szczególnie dla aut wyposażonych w instalację gazową. Minusowe temperatury mogą stać się powodem, dla którego stoisz na poboczu i czekasz na pomoc drogową… Więc zadbaj o instalację już teraz, a na pewno unikniesz wielu kłopotów. Podpowiadamy, na co zwrócić uwagę podczas jesiennego przeglądu instalacji LPG.

Zanim pogoda zmieni się na gorsze, czyli panują minusowe temperatury, zadbaj o swoją instalację gazową. To dużo nie kosztuje, zajmuje niewiele czasu, o oszczędzi ci nerwów, stresu i przymusowego oczekiwania na pomoc drogową w mroźny dzień. Poniżej podpowiadamy, na co serwisanci powinni zwrócić uwagę podczas przeglądu, ale, jeśli korzystasz z profesjonalnego serwisu LPG, sami będą wiedzieć, czego szukać i którym elementom pojazdu się przyjrzeć.

 

Instalacja LPG obniża koszty tankowania  i jazdy samochodem, natomiast należy liczyć się z kosztami ponoszonymi w związku z regularnym serwisowaniem. Powinieneś pamiętać, że instalację LPG należy kontrolować co 10 tysięcy kilometrów, by cieszyć się tanią i oszczędną jazda na gazie.  Jeśli jeździsz mało, to wystarczy jedna wizyta w serwisie w roku, właśnie najlepiej jesienią, przed nadchodzącą zima, jeśli częściej, to musisz się trzymać interwału 10 tysięcy kilometrów.

Przegląd samochodu przez mechanika w warsztacie

Pierwsza rzecz – szczelność instalacji

Przegląd rozpoczyna się od dokładnego sprawdzenia szczelności instalacji, zwłaszcza w miejscach narażonych na jej utratę, czyli na połączeniach przewodów. Kontroluje się ją detektorem szczelności, w które każdy szanujący się serwis instalacji LPG powinien być wyposażony.

 

Druga rzecz – wymiana filtrów instalacji

Filtry w instalacji LPG spełniają ważną rolę, chroniąc silnik przed zanieczyszczeniami, dostającymi się do zbiornika wraz z paliwem. Bez względu na to, czy tankujesz na mniejszych stacjach czy na stacjach należących do renomowanych koncernów. Zanieczyszczone filtry nie wyłapują zanieczyszczeń, co może spowodować zablokowanie wtryskiwacze gazu. Wiąże się to z tym, że nie będziesz mógł na gazie jeździć, zanieczyszczenia w niskich temperaturach blokują tłoczki paliwa, więc silnik będzie gasł podczas prób przełączania na gaz. Pamiętaj, zapchane filtry fazy lotnej i ciekłej w instalacji LPG to konieczność wzywania pomocy drogowej, wcześniej, czy później. Przy zakładaniu nowych filtrów należy uważać , aby nie zmienić ustawień instalacji. Objawy zanieczyszczonych filtrów instalacji LPG to również:

  • kłopot  przełączeniem silnika z benzyny na gaz
  • większe zużycie gazu
  • spadek mocy przy przyspieszaniu
  • nierówna praca silnika
  • unieruchomienie auta podczas pracy na gazie

Dlatego tak istotny jest przegląd instalacji co 10 tysięcy kilometrów i wymiana filtrów. Nie wolno tego lekceważyć jeśli chce się korzystać bez problemów z jazdy autem.

 

Diagnostyka samochodu osobowego przez mechanika

 

Trzecia rzecz – świece zapłonowe

Świece zapłonowe w autach wyposażonych w instalację LPG szybciej się zużywają. Zużyte świece spowodują, że będziesz mieć problem z odpaleniem auta w niskich temperaturach. Trzeba o nie zadbać.

Czwarta rzecz – układ chłodzenia w aucie

Teoretycznie rzecz biorąc, układ chłodzenia to nie instalacja LPG, ale nie do końca, bowiem parownik instalacji jest jakby do niego włączony. Parownik to miejsce, w którym gaz zmienia stan skupienia z ciekłego w lotny. Płyn chłodniczy ogrzewa parownik, który dzięki temu nie zamarza. Nieszczelny układ chłodzenia, kłopoty z termostatem czy zapowietrzenie układu mogą spowodować, że parownik zamarznie, a to spowoduje, że silnik zgaśnie, a jazda na gazie będzie po prostu niemożliwa. Jeśli myślisz teraz o tym, ile z reguły masz benzyny w baku… Cóż.. stoisz, wzywasz pomoc drogową i czekasz, aż ci dowozimy paliwo w mieścieDlatego sam też sprawdzaj regularnie stan płynu chłodniczego, bo jego ubytki świadczą o wyciekach i nieszczelności układu, albo o wypalaniu uszczelki pod głowicą, co może być poważną usterką.

Kolaż zdjęć przedstawiający przebieg naprawy i diagnozy w auto warsztacie

Po przeglądzie możesz cieszyć się tania jazdą przez kolejne 10 tysięcy kilometrów, ale dla własnego spokoju, upewnij się, że w baku masz odpowiedni zapas benzyny. Najbardziej przecież denerwujemy się wtedy, gdy przyczyną przymusowego postoju jest rzecz banalna, której można było uniknąć bez problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *